Persbericht geplaatst op RTV Meppel

Persbericht.

Wijk gericht werken, college zegt nee?

Sinds enkele maanden kunnen inwoners van de wijk Oosterboer op dinsdag avond in de Beemd en op vrijdag avond in de Boerhoorn eten. Ze betalen daarvoor een klein bedrag. De stille kracht achter deze activiteit is Ingrid Louwerse.

Mensen verbinden een mooi ideaal.

Dit was het doel dat Ingrid voor ogen had. Mensen in de wijk kennis met elkaar laten maken, hoe kan dat nu beter dan tijdens het nuttigen van een eerlijke heerlijke maaltijd? Al snel meldde zich een ambtenaar. Dat gesprek verliep moeizaam. Het enige waarop de ambtenaar leek te controleren was of dit een commerciƫle activiteit zou zijn. Begin februari ontving Ingrid een brief van het college, ze hadden een principe besluit genomen. Hoofdzaak, bestemmingsplan laat horeca activiteiten niet toe. Bijzaak, tegen een principe besluit mag je als inwoner geen bezwaar maken.

Een goed gesprek.

Wat Ingrid betreft, wil ze graag met het college om tafel. Want verdienen doet ze niet aan dit initiatief. Ze laat zich zelfs bijstaan door mensen zonder baan. Je zou toch zeggen dan is iedereen tevreden? Wijk gebouw de Boerhoorn heeft een prachtige vereniging. Daar komen nu veel meer nieuwe mensen binnen die in de toekomst wellicht ook andere activiteiten bij deze vereniging gaan doen. Prachtig toch?

Politiek.

Ingrid heeft alle fracties in Meppel aangeschreven. Enkele van hen hebben toegezegd vragen te zullen stellen. De ondernemerspartij bij uitstek reageerde nog even niet, ze denken vast diep na.